Campagnenieuws

Geplaatst op 19 oktober 2018

18 oktober: dag tegen Mensenhandel

Op de Europese dag tegen Mensenhandel (18 oktober) voerde het CKM campagne (Maak het zichtbaar) voor meer bewustwording over mensenhandel. Uit onderzoek is gebleken dat Nederlanders zich zorgen mak…

Geplaatst op 17 oktober 2018

CKM-mensenhandelpeiling: hoe kijken Nederlanders aan tegen seksuele uitbuiting

Het CKM heeft laten onderzoeken hoe het onderwerp mensenhandel leeft onder de Nederlanders. Wat weten ze ervan, kennen ze voorbeelden van seksuele uitbuiting in de eigen omgeving? De resultaten wor…

Geplaatst op 16 juni 2018

Aangrijpende vlog van Crocojill

De bekende YouTuber Crocojill (haar echte naam is Jill van Dooren) was aanwezig bij de start van de Maak het Zichtbaar-campagne en maakte een vlog over de gevaren van loverboys, oftewel mensenhande…

Geplaatst op 16 juni 2018

Drie tips van politieagent Dwight

Agent Dwight van van de Vijver weet uit eigen ervaring als wijkagent in Kanaleneiland wat de gigantische impact van loverboys is op weerloze meisjes. Hij geeft graag tips aan ouders, aan de omgevin…

Geplaatst op 15 juni 2018

Dilana's verhaal in Behind Closed Doors

Langverwacht en nu online: de clip Behind Closed Doors! In dit prachtige nummer zingt onze ambassadrice Dilana Smith over seksueel geweld en mensenhandel. Met deze clip benut ze het grote goed van …

Geplaatst op 14 juni 2018

Overhandiging rapport 'Aangifte doe je niet'

De meeste minderjarige Nederlandse slachtoffers van seksuele uitbuiting doen geen aangifte omdat ze bang zijn voor de dreigementen van de mensenhandelaar en zijn netwerk. Daarnaast herkennen meisje…

Geplaatst op 13 juni 2018

Halina Reijn steunt de campagne

Actrice Halina Reijn zet zich samen met ons in om mensenhandel zichtbaar te maken! Via haar social media vraagt ze aandacht voor de loverboyproblematiek die zich in Nederland afspeelt.

https://…